Dé beweegprogramma’s voor 60+
Ontwikkeld door fysiotherapeuten
Gericht op preventie

Waarom Succesvolouder®

Bank oefeningen

Video's voor bank oefeningen

De bank is niet alleen een meubel om op te zitten, maar is ook uitermate geschikt om veilig uw knieën, heupen en rug te trainen. Een lidmaatschap bij ons biedt u zeer gevarieerde trainingsmogelijkheden, zodat u mobiel blijft en uw kracht toeneemt.

Keuken oefeningen

Video's voor keuken oefeningen

Iedere dag hetzelfde eten is niet goed voor uw lichaam. Maar dat geldt niet voor onze oefeningen in uw eigen keuken! Juist op deze plek kunt u alle spieren en gewrichten gevarieerd trainen die uw lichaam en geest nodig hebben om gezond te zijn en te blijven.

Trap oefeningen

Video's voor trap oefeningen

De trap is een van de beste fitnessapparaten in uw huis. U moet alleen weten hoe u deze veilig en effectief kunt gebruiken en dat kan hier! Geen trap? Maakt u zich geen zorgen. U kunt ook een stevig krukje of opstapje met wat steun (bijvoorbeeld muur of stoelleuning) gebruiken.

Buiten oefeningen

Video's voor buiten oefeningen

Wandelen is goed. Maar huppelen is nog beter. Alleen hoe doet u dat verantwoord en veilig? Ontdek de talrijke hulpmiddelen buiten om beweging zo in te zetten, dat de kans op vallen en chronische ziektes wordt verkleind.

Succesvolouder.nl

Helaas is het niet altijd even makkelijk, naarmate we ouder worden. De stelling ‘Oud zijn is topsport’ is met recht een veelvuldig gehoorde uitspraak.
Daarom is een trainingsprogramma, speciaal ontwikkeld voor mensen vanaf 60 jaar, van essentieel belang.

Het helpt bij het opbouwen van veerkracht, het afvlakken van lichamelijke veranderingen ontstaan door het ouder worden en geeft een hogere overlevingskans na ziektes en/of operaties.

Door het interviewen en onderzoeken van honderden mensen tussen de 60 en 97 jaar, het lezen van wetenschappelijke literatuur over veroudering, het samenwerken met fysiotherapeuten, bewegingswetenschappers, neuropsychologen en artsen hebben wij een speciaal online beweegprogramma voor 60+ ontwikkeld.

Het beweegprogramma richt zich op veiligheid en preventie, slechts 10 minuten per dag. U wilt toch ook zo lang mogelijk fit en gezond kunnen genieten van het leven?

Neem de regie en start vandaag nog.

Met vriendelijke groet,

Driekus Bernard

Neem nu de regie en start vandaag nog met Succesvol ouder® worden!

Geraadpleegde bronnen

Mikesky AE, Mazzuca SA, Brandt KD, Perkins SM, Damush T, Lane KA. Effects of strength training on the incidence and progression of knee osteoarthritis. Arthritis Care Res. 2006;55(5):690–9.

Bonadonna R. Meditation’s Impact on Chronic Illness : Holistic Nursing Practice . Holistic Nursing Practice . 2003

Magama S, Matsuyama Y, Hasegawa Y, Sakai Y, Ito Z, Ishiguro N, et al. Back muscle strength and spinal mobility are predictors of quality of life in middle-aged and elderly males. Eur Spine J. 2011;20(6):954–61.

Sangtarash F, Manshadi FD, Sadeghi A. The relationship of thoracic kyphosis to gait performance and quality of life in women with osteoporosis. Osteoporos Int. 2015;26(8):2203–8.

Hayes SM, Alosco ML, Forman DE. The effects of aerobic exercise on cognitive and neural decline in aging and cardiovascular disease. Curr Geriatr Reports. 2014;3(4):282–90.

Letsel Informatie Systeem 2010-2019, VeiligheidNL; Bevolkingsstatistiek 2010-2019, Centraal Bureau voor de Statistiek; Doodsoorzakenstatistiek 2019, Centraal Bureau voor de Statistiek

Krause N. Meaning in life and mortality. Journals Gerontol – Ser B Psychol Sci Soc Sci. 2009;64(4):517–27.

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Indien u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan wij er vanuit dat u hiermee instemt.