Dé beweegprogramma’s voor 60+
Ontwikkeld door fysiotherapeuten
Gericht op preventie

Veelgestelde vragen

In onze bank-, keuken- en trap(krukje)oefeningen, gebruiken wij de beste oefeningen van yoga, Pilates, Nederland in Beweging en fitness , gebaseerd op de wetenschap van het ouder worden.

Hoe u het ook wendt of keert, mensen boven de 60 zijn vaak kwetsbaarder en herstellen minder makkelijk/snel na een blessure dan jongere mensen. Hiervan uitgaande krijgt u duidelijke instructies van een ervaren fysiotherapeut, die al meer dan 15 jaar 60+ers traint.

 

Elke dag hebben wij 10-minuten oefeningen voor u met instructies. Wij werken aan

  • valpreventie met behulp van balansoefeningen;
  • verbetering van uw kracht in de benen;
  • versterking van uw buikspieren;
  • versterking van uw rugspieren;
  • het voorkomen van een kromme houding;
  • versterking van uw armen, etc. etc.

    Bovendien hebben wij de trainingen zo opgezet dat alles in een ongedwongen sfeer gaat, er soms een grapje tussen zit en motiveren wij u om op een prettige manier vol te houden.

Nee, wij willen juist aantonen dat het leven na het 60ste levensjaar kleurrijk, actief en leuk kan blijven met de juiste training. Wij geven daarom geen gym aan “ouderen”. Wij hebben al het goede verzameld voor de 60+er, zodat u zich jong en fit blijft voelen!

Voor het programma heeft u nodig: een trap met leuning (stevig krukje volstaat ook i.c.m. een plek waaraan u zich eventueel aan kan vasthouden als u minder balans heeft), een huiskamer, bank of eetkamerstoel en een keuken.

Er zijn tal van goed onderbouwde wetenschappelijke studies die hebben aangetoond dat zelfs bij mensen boven de 90 jaar verbetering zien in spierkracht en spiervolume. U bent dus altijd trainbaar, ook als u boven de 90 jaar bent.

We hebben de 10 minuten trainingen zo gemaakt dat nagenoeg iedereen mee kan doen ongeacht uw niveau, ook als u fit bent.

Bij veel chronische ziekten is het juist belangrijk dat u gaat bewegen. Als u twijfelt, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U kunt dan overleggen met een fysiotherapeut van Fysiotherapie Bweging. Via uw aanvullende verzekeringspakket wordt uw online consult vergoed. Indien uw aanvullende verzekering de kosten niet vergoedt, rekenen wij € 35,-.

Bij veel blessures is trainen juist van belang voor een goed herstel, echter niet bij alle soorten blessures. Als u twijfelt kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U kunt dan overleggen met een fysiotherapeut van Fysiotherapie Bweging. Via uw aanvullende verzekeringspakket wordt uw online consult vergoed. Indien uw aanvullende verzekering de kosten niet vergoed, rekenen wij € 35,- per consult van 30 minuten.

Spierpijn hoort erbij, zeker wanneer u een bepaalde tijd weinig of niet heeft gesport. Om spierpijn zoveel mogelijk te beperken, raden we aan om naast een goede warming-up en voldoende water drinken, lichter te gaan trainen en zo een hersteltraining te doen. Rust verder goed, zodat de spieren goed kunnen herstellen en ga er weer vol voor wanneer de spierpijn is weggetrokken. Mocht uw klacht niet overgaan, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Jazeker, u kunt de video’s zo vaak bekijken als u wilt. U kunt de trainingen dus herhalen of op een later moment inhalen.

Wij willen graag van u weten wat uw vragen of opmerkingen zijn. Daarmee kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Gebruik hiervoor het contactformulier op de website. Deze vindt u onder het kopje “Contact”. Wij streven ernaar uw vraag binnen 48 uur te beantwoorden.

Met uw account heeft u toegang tot alle trainingsprogramma’s. U heeft dus onbeperkte toegang, maar we adviseren om maximaal 1 training per dag te doen naast een wandeling en een buitentraining.

U kunt het beweegprogramma gebruiken met afslankproducten of voedingssupplementen. Heeft u vragen over wat het beste voor u is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Het advies wordt door een fysiotherapeut gegeven en is NIET declarabel bij uw zorgverzekeraar. Er wordt hiervoor een tarief gerekend van € 35,-.

Bij Succesvolouder® adviseren wij om elke dag 10-minuten work-out te doen naast de dagelijkse 30-minuten wandeling met of zonder hulpmiddelen.

De verbinding is op verschillende manieren aan te sluiten op uw televisie. Hieronder vindt u de mogelijkheden:

1. Vanaf uw smartphone, tablet of desktop.
Het gebruik van uw smartphone, tablet of desktop moet voldoende zijn om de instructies te volgen.

2. Browser van televisie
Beschikt u over een Smart-TV? Dan is het veelal mogelijk om via de browser van uw televisie naar https://succesvolouder.nl/ te surfen, in te loggen en de work-out te starten.

3. HDMI-kabel
Verbind uw laptop d.m.v. een HDMI-kabel met de televisie. De HDMI-poort is meestal te vinden aan de zijkant of achterzijde van de televisie. Ga vervolgens naar het HDMI-kanaal op televisie en start de work-out via uw laptop.

4. Apple TV
Verbind uw iPad of iPhone met hetzelfde wifinetwerk als uw Apple TV. Kies de work-out die u wenst te doen. Druk op het vierkantje met het pijltje erin aan de onderzijde van uw scherm. Druk vervolgens op het ‘Airplay’ icoon onderin het scherm en cast de work-out naar uw Apple TV.

1. De makkelijkste en eerste oplossing die u kunt proberen, is het herladen en het opnieuw opstarten van de pagina. Vervolgens kunt u de video testen in een andere browser; het kan zijn dat de video daarin wel werkt.

2. Een tweede oplossing is het legen van de cache van uw browser en het verwijderen van de cookies. Per browser verschilt het hoe dit in zijn werk gaat. Nadat de cache is geleegd en cookies zijn verwijderd kunt u de pagina opnieuw opstarten en kijken of de training nu wel start.

3. Gebruik bij voorkeur Google Chrome, hiermee werkt het programma optimaal.

Uw gegevens worden veilig opgeslagen in onze database. Voor alle details rondom privacy, verwijzen wij u door naar het privacyreglement. Dit reglement kunt u onder elke pagina vinden.

Stuur ons een bericht met de wijzigingen via het contactformulier.

Wanneer u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u dit aangeven in het inlogscherm. Bent u vergeten met welk e-mailadres u zich heeft aangemeld? Stuur dan een e-mail naar info@succesvolouder.nl.

Uw wachtwoord kunt u zelf aanpassen in “mijn beweegprogramma” van succesvolouder.nl.

Als u een jaarprogramma kiest met eenmalige betaling, dan wordt er na dit jaar automatisch verlengd per maand. Kiest u het jaarprogramma met een maandelijkse incasso, dan kunt u dat na 12 maanden opzeggen. De betaling loopt anders door; Het flexibele abonnement is na drie maanden maandelijks opzegbaar, ook dit programma wordt automatisch verlengd per maand indien dit niet tussentijds wordt stopgezet.

Uw verzoek om uw abonnement op te zeggen, kunt u indienen door naar uw instellingen te gaan en op ‘account stopzetten’ te klikken.

Staat uw vraag niet bij veelgestelde vragen dan kunt u via onderstaand contactknop altijd contact met ons opnemen.

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Indien u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan wij er vanuit dat u hiermee instemt.